Monday, March 22, 2010

Kerepek Pisang Tanduk

Sedap dimakan begitu saja... ish lg sedap kalo wat sendiri kot!!!... mmg pon... patotlah kalo jual kat kedai pisang tanduk ni, jan kata kerepek jer, segala makanan yg berupa pisang tanduk mmg mahal... ishhhh... nak2 kepek pisang ni... huehuehue... dah wat baru tau naper mahait kemain regenyer... bole sama standard ngan Emas 916 gelaran nya... muhahahaha... nak nyagat masa minyak panas, ngan wap nyer naik, ngan berdiri lg... huehuehue... mmg patot mahal, nk murah wat sendirik cam aku, tp jan ngeluh penat lah yer... heheh... penat simpan lam hati jer... huehuehue... senang citer, penat membuatnya lom hilang, kepek dh bersih dn licin... tgk la, ada lg 2 bijik tu tggu rajin malam sket nyambung... phewwwww!!!... penat x ilang lg sehhhhh... Kesimpulan dr citer ni, mmg betol kepek aku wat dr 3 bijik pisang ni dh bersih!!!... huehuehue... Sapa2 nk torai, meh try cara aku untuk merialisasikan kepek aku ni yg dh pon tinggal bekas... hehe



Bahan:
Pisang Tanduk -dibuang kulit
1 sudu kecil garan dibancuh dgn 1/2 cawan air
Minyak masak secukupnya
Penyagat

Cara:
1. Panaskan minyak secukupnya didalam kuali, setelah minyak betul2 panas, ambil penyagat dan pisang dan sagat pisang kedalam minyak panas td sebanyak mana yg dikehendaki( saya agak2 jer n tidak terlalu penuh ).
2. Masukkan 1/2 sudu iar garam dan goreng sehingga kekuningan, angkat dan setelah sejuk masukkan kedalam bekas kedap udara. Siap.

1 comment:

♥LOVE2COOK♥ said...

Hi Kak!!! hru doing dearie???

Besnya kerepek tuh...dah lama tak makan! uwaaaaa! :(