Tuesday, October 6, 2009

Menjelang Hari Raya

Ni menu menjelang hari raya bersamaan 29 Syawal @ Sabtu, mmg dh x pikir apa lg dh nih masa aritu dgn umah dh mcm kapal karam x berkemas lg (mlm raya baru berkemas jejak kul 12 tgh malam )... tu lah nk rasa sangat wat ketupat thn ni tu yg ngunjung lewat sebab nk merasa ngunjung esok nk raya nyer pasal la nih... huhuhu ( selalu wat ngunjung 1 minggu sebelum raya... dn selalu nasi impit jerk!...pastu leh relax2, leh soping moping... heheh )... amik ko, nk pengsan, nk terbongkang semua rasa ada... pada muka haku!... sib baik mempunyai suami yg ringan tulang bab potong memotong, siang menyiang nih...Alhamdulillah.... lebiu laling.... Korang rasa tiap2 thn haku kalo wat ngunjung berapa rumah haku antor ????... teka2??... thn nih jer sket 18 rumah... selalu lam 22-25 rumah haku ngantor... mau x terbongkang dibuatnyer!... tukang siang menyiang oke lg, tp yg ngadap api nih... huhuhu... sian haku!... So, layan ajer la gambo menjelang raya nih!... Pada Kak Zana, sori yer pasal x sempat merasa ngunjungan nih, tu la sapa suh balik kg awal sangat tunggu sekejap kan bole!.. heheh... Oke layannnn layan gambo ngan juadah yg di pose siap ngan piuk belanga kuali besin semua ader... kehkehkeh...


Ketupat 100 bijik

Kuah Lodeh

Rendang Ayam

Sambal Goreng ( sedap!!!... nmpk simple tp nk watnyer... huhuhu... aduyaiii!!! )

Kuah Kacang

5 comments:

Jiya said...

dah habess baru nak tunjukkkk.. cyett! blahh laa blahhh blahh... hehehehe

CikMin said...

vavavava...sakan ko beraya ek anawahid....

geraugebang said...

nape tak ngunjung rumah ku. oh ana sedapnya sambal goreng mu itu. Selalu kak gerau buat sambal goreng sekuali hentak nak makan sikit-sikit selama sebulan konon tapi tak sampai dua hari dah habis kita hentam. ki ki ki. Ketupat tu pun cantik je. Lodeh lagi lah. Terangat tengok. belum rasa. Wwaaaaa

dida said...

yg nih lg aku menyampahssss!!! huh!!

hana said...

laaaa yg nih pong nick dida! pc nih yg mengong ke server yg mengong??! ker aku yg mengong??! muahahahaha sowi selowii la ana yerkk!! kikiki