Sunday, October 25, 2009

Mini Garden II

Pg td lam sesi nk memanaskan badam gi la bersihkan mini garden yg sekangkang kere jer kat belakang rumah setelah hampir 4 bulan dipindahkan di belakang umah pasai depan umah tu dh rata nk naik perumahan x lama lg, sebelum kene sondol, hb dah alihkan dulu apa2 yg patut pasal lama2 kene alih gak, ni antara tanaman yg ditanam kat belakang umah, teresnya kepung pakai batu bata jer, almaklum la umah perumahan, lorong belakang bukan bole wat rete sendirik!!... heheh... jom tgk apa yg ada kat situ...


Yehaaaaa... bendi dh menampakkan hasil

Cili padi

Lada ijau

Cili Padi yg dh merah, tinggal petik jer nih, ada sapa2 nk!!!.. mana tau nk melada molot org ker???... muhahahha... gurau oke!

Daun Pandan... ingatkan arwah daun pandan ni... Alhamdullah

Daun Selasih ku sayang.. hehe

Limau purut! selalu amik daun jer dh mula menonjang jer pokok nih, dh berbuah, kalo sapa2 nk buat berubat nk guna limau purut, amik la aku bg pree jer... heheh

Lain yg ditanam lain yg tumbuh... laki haku nih labu pon ada!!!... sampai umah sapa agaknya ia menjalar erk!!!

Bunga labu!.. betul x panggil bunga neh... pstttt.... lumut pon tanam oke!!!.. muhahahahaha

Pokok Kari pon dah menonjang gak....

Limau Kasturi, haaaa... yg nih mmg wakafkan jer kat depan umah tuh... sapa2 nk amik, amik laaa... apada haku nih, masa buat tgh lebat x mo amik gambo... heheh






Rosalle ni mmg x yah nk ckp la mmg memanjang berbuah jer... sedappp

Ni ajer yg haku sempat snap, ada lg tu serai, lengkuas, halia daun sup dan daun kunyit... hari dh mula panas, panas wehhhhh.... kehkehkeh

3 comments:

hana said...

ellooo nyonya deana jual sayur! wa mau bli itu cili ijau ar sekilo, limau kasturi setengah kilo, daun pandan seikat, itu bendi kasi dua bungkus ar, daun kari seguni!!.. kasi anto umh ar! itu wang nanti wa bagi k! kehkehkeh

blogresipi said...

amboii... manyak nye sayur. ni kalo dtg petik malam2 syok jugak ni.. kira cincai cincai la kak ana nooo...heheh

lelayong said...

Kak Ana..
Lela nak minta sesuatu dgn kak ana ni, huhuhu..
bleh tak bagi 1-2 biji cili merah tu, yg penting biji cili tu, lela nak buat benih, nak tanam pokok cili cam kak ana tu, sedap cili tu kak, pekena dengan budu, slurppppp....terangkattttt. akak pos kat lela kak..plzzzzzz.....