Friday, September 4, 2009

Nasi Ayam Kepci n Murtabak Pak Omar

Menu berbuka semalam yer tuk 13 Ramadham...kehkehkeh!!!... orang tayang nasik ayam segala jenis ada nasik ayam penyet la, ipoh la, balck papper la geram taw!!!... haaa... haku lak tanak ketinggalan tayang nasik ayam kepci nih... kehkehkeh... jgn marah haaaaaa.... mmg tadak masak2 semalam semua main tunjuk jer...eh tunjuk ke????.. x??..x??.. ni adik yg belanja... adik haku yg keje kat kepci Bukit Pasir yg belanja... heheh.... sedap jugak yer sesekali makan pree nih!!!... kalo selalu lg sedap dn terus jadik kesedapan... kehkehkeh... Alhamdulillah kenyang!



Pastu yg ni lak hb beli tuk juadah sampingan Murtabak Pak Omar, lokasi Taman Penggaram, batu Pahat Johor... yg ni mmg haku berani rekmen mmg sedap gilos dn terbaik kat BP nih!!!... ini bukan murtabak indah kabar dr rupa yer yg cam Kak Zana kene tuh yer... Kak Na!!!... kalo nk gi beli yg sedap gi kat situ taw!!!... Ada cerita pasal murtabak Pak Omar nih, kalo bln posa dia bukak kul 4 ptg camtu... kalo org lain pas zohor dh start... pastu kalo nk beli mmg kene call dulu ... oder... kalo pegi walk in jgn harap leh dpt mkn silap org dh berbuka kita nyer x siap lagi!!!... kehkehkeh... ngan Pak Omar ni mmg kene sabor sikit kalo nk beli pasal org nya mmg pembersih, sikit2 lap meja tebar roti.. sikit2 lap meja tebar roti... itu lah kekdg wat lambat tuh!!!...kawasan dlm n kuar kedai mmg cukup bersih... mmg kene banyak2 bersabar memanti kalo nk mkn murtabak dia nih!!!... haku laki bini mmg dh paham sangat perangai org tua nih, pasal tu xdak hal nyer, kalo org yg x paham mmg bole gaduh dibuatnya ngan org tua nih!!!... kekadang tgk kerenah dia ngan org yg x paham kerenah dia ni leh pecah perut dibuatnya... heheh... tp walau mcm mana pon org tetap dtg lg walaupon dh gaduh ker naik angin ker ngan pak omar nih pasal mmg sedap murtabak dia!!!... Kalo hari biasa warung dia ni bukak kul 10am... menu sarapan pg roti, murtabak n nasik lemak tu jer, tp kekdg tuh kul 9am org dh nunggu dpn warung!!!... penah sekali masa mkn kat situ ada org tnya dia, pak omar ni sebenarnya kul berapa bukak kedai kita lalu bnyak kali x bukak lg, nk tau apa di jwp???... waktu meniaga aku bukak cam shopping compleks bukak... so, pepaham sendirik jer la dia bukak kul berapa.... kehkehkeh... kene sabor yer kalo nk mkn murtabak yg sedap nih...

Tapi rasa ke 2-2 menu berbuka aku ni mmg sedap, nasik ayam kepci ngan murtabak pak omar. Aku mmg redha ngan kesedapan ke 2-2 menu nih... hehehe...

7 comments:

hana said...

oowwwhhhhh ader lagik ghupernyer kepci kat BP! seingat aku aritu aku dh bakor! wakakakaa... huhh!! menci toll!!

ptg nih tolong orderkan aku murtabak pak omar tuhh!!! 2 keping!!! *pssstt aku tak tau pong yg nih sedap! blk nnti leh ngetest! ko ngan k.na blanja tawww!!!

Chik Mi said...

Ana murtabakmu looks yummy

deeja said...

amboi sedapnya depa berbuka smlm...ishh rasa nk p KFC gak la...

geraugebang said...

Kfc? Sedap tu.

Datin El said...

Ana..lokasi murtabak pak omar tu kat mane..klu akak blk jb boleh gak singgah..bab2 makan ni akak mmg sabo janji dapat..hehe

Jiya said...

murtabak pak omar yang 'sabar menanti' tu ker? bila nak ajak gi jumpa pak omar ni!! nak jugak jiya sabar menanti nunggu murtabak yang sodap tu. yo yo cita sal murtabak ni 5 bulan lepas. akekekekkeke

Anawahid said...

hana-> biasa la yung berapa kalo ko bakor pon tetap depa bina bakil kepci tuh!!.. sabooo... bole2 tunggu ko balik aku belanja mkn murtabak ni, tp ko kene bnyk bersabor tau!!

Chik Mi-> mmg sedap kak mimi... dijamin 100%.. hehe

deeja-> haa deeja, kalo dh buntu tuju jer la kepci tuh.. sesekali pon sodap gak!

geraugebang-> sedap kak gerau!!!

Datin El-> lokasi dia kat Batu Pahat, Taman Sri Penggaram kalo dr batu pahat kira menuju ke jln nk pi pontian..

jiya-> hahahaha... ko kalo gi pontian skool adik sedara belum bukak ko call akak, akak bawak ko gi sana nanti jiya oii... hahahaha... klakokan citer tuh!!!