Monday, May 16, 2011

Blended Orange Cake

Assalamualaikum... ibu2... bapak2... adik2 manissssss... ekekeke... hadoyaiiii.... mesti pelik bin ajaib kan... apsal aku tetiba muncul balik... bukan apanyeeee... aku kene sorok ngn hantu kak limah... pasal tu la x balik2.... kak limah tu pon dh balik rumah dia... heeeee... ok la... ok laaaaaaa... jan ditnya mana aku ilang... aku x ilang mana2... cuma malas yg teramat sangat... siyes beb!!!... x caya tgk la dh brapa lama aku x update apa2 kat rumah aku yg x semegah ni... tp x bererti aku lupa password cam org iteww.... wakakakaka... amponnnn!!!... kalo camtu mmg harosss kene sekeh paler 100x bg dia ingat jek password dia... hahaha... ok la... layan je la menu minom ptg aku ptg semlm... blom basi lg ok!... hehehe... kehkehkeh!!!... menu tertinggal gerabak lg... org dh mcm2 jenis kek dibuat... aku tetap kontrol cun ngn menu kek yg sempoi ni.... yg wat makin teruja buat kek sempoi Kak Fida Myr ni , bila aku pi samun kat gerobok Kak CT Delima... heheh... sib baik aku x kene ketuk ngn kak CT yg duk pengang sudip kat dpn pintu rumah dia.... haha... Ramaikan kengkawan yg try test kek ni kan3... x tersebut nama dibuatnya... sori la yerk!... papepon... mmg sempoi dn sedap!... maceh kakak2 cayang... kak CT, ai kopipes dr gobok akak... jan risau.... den dh kemas balikkk!... hehehe...

Bahan-bahan
1 biji buah limau
1 cawan minyak -
2 cawan gula halus- ana letak 11/4 cwn
3 biji telur
2 cawan tepung gandum
1 sb baking powder

Cara-cara
1. Cuci buah limau,potong dan buang biji dan urat putih di tengah2.
2. Potong lagi buah limau kecil2 bersama kulitnya sekali.Masukkan kedalam blender bersama,minyak,gula dan telur dan kisar hingga halus.
3. Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung sedikit2 sambil dikacau sebati.
5. Tuangkan adunan kedalam loyang yg beralas dan gris.
6. Bakar pd suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.




10 comments:

Diba said...

nak cuba jugak..hehe..sy nak amik resepi ni ye:)

Jom join ni lak:
New Entry "Aku Ingin Berubah"

izahdaut said...

kak ana.. kok kenapa diam in terus... hahaha.. soalan apakah.. tak pe tak pe.. asal masih keudara ni kan..
*angkat tangan.. tak buat lagi kek neh... ketinggalan ketapi neh

eh apa kes budak itew lupa password.. hahaha.. tolong sambung sekeh lagi 50x

ijayuji said...

woi woi woi!!!!! sapa yg nak kena sekeh ni???? wah wah izah pun nak kena tempah sekeh jugak ke?? wakakaka... ceeetttt! kak annnnnnaaaaaaa meh sini kasi 4 keping kek tu! :D ntah akak ni lama no tak ke udara jgn jadik mcm kita ni wakakaka...

nuwairani ismail said...

salam ziarah kak ana....rasanya ni la kek of the month.mudah, murah, sedap!

ibh said...

Nasib bleh jumpa jalan pulang ya kak ana...Dasyat betul la..kena sorok hantu kak limah..wakakakakkaaa..
Tak bleh jadi nih..Kak ana yg kena sorok hantu pun dah buat kek ni..sue pun kena coba juga nih...(^_^)

Chik Mimi said...

Anaaaaa sekarang ni akak pulak yg kak limah sorok muahahahhaha M yang amat besaqqq ade ataih kepala ceq tau

Ummi said...

Salam Anaaaaa....lamanya menyepiiii...tu dia..dah membaking...apa khabar Ana..hehee...Mintak hantar sini 5 ketuii orange cake tuh!

Anawahid said...

diba-> amik... amik dikkk... sonang baituuu.. hehe

izah-> haha... akak ingatkan akak yg ketinggalan ketapi... ngko ropa2nya pon lom wat ye.. hehe

ika-> hahaha... abisss!!!... biasa la kan ika!!.. dapur ai gi amik degree kat obersi, pasal tu la senyap sunyi... heeee... lama x keudara x pe jan x ingat password.. wakakaka

nuwairani-> yes dear.. sokong!!!... nk amik sepotong!!... hehe... senang pon senang... hehe

sue-> ya ampunnn su, hang pon lom try lg ka??... hahaha... x pe, ajak kak limah join wat sekali nanti ye... haha

cik mimi-> ahkak mimi... haaaaaaa... tau x pe kalo M nya dh duduk atas kapla siap jadik crown mmg cenggitu kak!!... pape pon... cepat2 la kembali... heeee

kak ummi-> ada kak ummi ada ni haaa... biasa la kak, rajinnya x berapa nk ada.... hehehe

Lelord said...

weh cam best jek...

CT Delima said...

As'salam ana

hahaha..patut ler semalam kat dapur macam bunyi bising jer. rupanya ada orang yang dok selongkar gobok kita eh.. hehehe

Baguslah macam ni dah berasap balik, tak lah k.ct datang asik nak mop lantai jer hari2.. hahaha