Sunday, May 31, 2009

Sweet Sour Guava Juice

Ni laks air tuk orang2 yg dah sihat yahoooooo.... sapa lg kalo bukan air cik abe yg dh sihat demam, batuk, sakit tekak n selsema dia tuh.... senang citer sakit complate dia lahhhh...... nih dia yg buat... bini dia yg pale tgh ting tong nih dok nonton jer... hehehehe... sesekali nk gak rasa air tangan dia yg balik weekend jer tuh... hehehehe... 2 minggu lg tuuuuuuu.... huhuhuhu... Alahaiiiiiii... tekak tgh x mengizinkan nih kecundang jugak akhirnya tgk air jambu batu nih... lakss2 ader buh asam boi.... waweeeeyyyyy... x bole tahan nakkkkk!!!!!... buat ubat!!!... dapat laks cuaca... panasssnyaaaaaaaa...nyamannnnnn... hilang sakit.... hehehe.... sedap weeiiiii x tipu buh asam boi duoble triple sedapnya dr original jus tanpa asam boi...




Bahan2nya:- ( 1 jug plastik besar )
2 biji jambu batu tanpa bijik ( yg jenis berkedut tuh )
2 liter air
1 1/2 - 2 senduk gula pasir
sedikit pewarna hijau
Asam boi serbuk/asam boi tanpa biji dihiris - secukupnya
Air batu secukupnya

Cara2nya-
1. Jambu batu dibersihkan dan dipotong dadu, ambil jambu yg telah didadu dan masukkan kedalam blender dan ditambah air,gula dan asam boi sesukupnya. Blander hingga hancur.
2. Ulang 1 sehingga habis.Kacau sebati dan titikkan sedikit pewarna hijau untuk mencantikkan warna jus ini. Masam n manis jus ini bergantung pada kehendak masing2. Tambahkan air batu siap untuk diminum. Sedapppppp

8 comments:

blogresipi said...

Sedap ni kalau minum time tengahari yg panas2.. nak letak asam boi lebih boleh tak?:)

Anawahid said...

haaaaa.. bole ajer ijan.. tambah sendirik jer la yerrr... muhahahha... kalo cincang2 hancur asam boi tuh lg sedap.. pasai tergeget2 asam tuh.. sedappp!!!

hana said...

hahahahaa... ko wat ubat ghupernyer! sok lusa jgn ngadu makin tk sihat yerr!! kahkahkah

Jiya said...

kalo kak ana makin ting tong sok2, jiya bawak eskrim wat obat tambahan yek kak!! akekekekke...

Anawahid said...

jiya-> jgn la bwk eskim, bwak la mknan yg ngko melantak kat manhantan jusco tuh... heheh...

Azita said...

promosi air je ke? makan2 tak de?

joegrimjow said...

waah
air la plak...

Anawahid said...

Azita -> musim panas kene pose air jer kak... heheh

joegrimjow -> a'ah joe, air pon nk gak glamer...