Thursday, August 12, 2010

Putu Mayam

Putu Mayam!!!... siyes cakap aku dah 23 tahun x makan putu mayam nih... huwaaaa!!!... sekali dapat makan... nikmatnya Ya Allahhhhh... dulu, masa kecik2 masa duk kat barek polis lg, aku ingat ada org jual putu mayam ni pagi2 naik moto... kemain xcited kalo dia datang... biasanya, makan pg ngn putu mayam ni, dgr je bunyik moto ngn hon dia, aku apalg ngn adik beradik aku cepat2 berlari turun ngn bawak pinggan nk beli putu mayam ni... hehehe... pakcik!!!.. gula lebeyyyy... kelapa lebeyyyyyy... hehe... bole dikatakan hari2 makan putu mayam ni...


Setelah 23 tahun, aku berjaya jumpa putu mayam yg dh sekian lama aku x jumpa... x bererti aku telah melupakanmu cik putu... hehehe... yessss!!!!... akhirnyaaaaaa... aku jumpa n dah tau nk beli kat mana... hahaha... la ni, 1 minggu mau 2-3 kali aku pekena putu mayam nih!!!... aku lg suka mkn ngn gula+ kelapa dr ngn kuah kari or dhal... Buat????... mmg aku teringin nk buat, bukan aku x tau bahan2 nya, tp, biasa la kan... malas kemain besau lam badan ni... dan juga setelah hampa ingatkan putu maker yg suh Ahkak Mimi belikan rupa2nya bukan acuannya.... hahahaha... paling senang beli jerk!!... heheh... Tp, satu jari nanti aku akan buat jugak... Insyaallah...



Mekasih kang wahid, belikan putu mayam ni... lebiu laling... ;)

6 comments:

Pok Li said...

Baru semalam makan putu mayam di Pulau Pinang

hana said...

huwaaaaaaaaa putu mayammmmmmm... aku rindu gler nak makan nih sejak ngandungkan danial doulu2!! nengok nih rasa nak ngidam balik! huwaaaaaa mintak mintakkkk!! alamakkk..org tuh nak masuk kg sejagung ker??! huhuuu kesian aku duk ceruk kampong!

Anawahid said...

pok li-> saya selepas 23 thun baru dapat n jumpa lg putu ni pok li... haha

ina-> hahahaha.. aku x bersalah ina, ngko ngidam masa ngandungkan danial, lebih kurang 7-8 taon jer, aku ni haaa.. dh 23 tahun baru jumpa.. wakakaka... sabar ye... hehe

Nuridah said...

Salam Ana,

selamat berpuasa ya...eh2 knur pun tadi tersasul jugak, tadi knur tertaip nama dak hana...hihi...posa
kan ana..byk yang melalut.

Amboi aci masak putu mayam kah? Ada lagi ka aci...saya mari mau sikit itu putu mayam...haha...buat buka dah.

Jiya said...

huuuuu!! jiya pon dah lama tak makan putu mayam... giler bertahun2 tak makan ni. ni mamak wat ker kak? muehehehehehehe!

Anawahid said...

kak nur-> aci x masak kak, aci beli ju cik putu ni... hehehe

jiya-> woiii... woiiii... kelin dh x jual lg, kelin dh masok islam.... hahaha... ni ank cucu cicit dia yg jual... ekekeke