Sunday, August 9, 2009

Bubur Candil


Cemil2an tuk ptg td... aduhhhh.. lapo la pulak ptg2 nih... pale lak sakit berdengung jer dr pg td... ngap.. ngap.. kalo deyut tuh dtg, masak lunch td pon kuatkan hati gak x mo layan sakit pale nih... hasilnya menu simple2 jer lunch arini nk snap gambo pon malas... hujan dr pg selebat2 tidak... pastu petang sambung lagi... tu yg petang mudah lapo tuh... maka terjadilah bubur candil tanpa sengaja... heheheh... ingat lg masa kecik2 kalo mak nk wat bubur nih berebut2 ngan adik beradik nk tolong gentel tepung pulut tuh... sampai ada yg kene lepuk ngan mak pasai mana x nya nk gentel pon leh jadik gaduh... lg satu masa bdk2 tau nk sebut bubur nih nama apa, kalo mintak mak buat ckp buat bubur ada tekan lubang tengah !!!... huh... nostalgia tul...

Yuk mangan yuk!!!!

7 comments:

geraugebang said...

Comelnya na, bubur ni. Macam nak buat main pondok-pondok je ek. Macam mana buatnya tu. gelek-gelek,lepas tu penyekkan ya.

blogresipi said...

Canteknye si candil akak neh... pink sama ijau lagi.. tak perang ke dorang dok sali dlm mangkuk tue? ehehe

hana said...

haaaa btol btoll!! penyek lobang tengah! samo laaa!! ko janji ngan k.zana yer wat candil??!! awat ko tk ajak aku skaliii!!! bak semangkukk!!

Jiya said...

nak gak semangkuk... ngan mangkuk2 skalik tauuu!! sudu hijau tu jan wat2 lupa plak... hekhekhek

Noorhodza said...

HMMMM.... sedap nya, nak ckitttt!!!!!!

CikMin said...

alahi sydapnyer...cikmin nak makan ko buatkan buleh ana....hehehe...jap lagi cikmin dtg yo...

geraugebang said...

lamanya bubur ni terbior.Mana tuannya tak masukkan dalam petisejuk. nanti basi la dik oi.