Thursday, August 27, 2009

Tepung Pelita II

Org sibuk memelita, kita pon nk gak memelita w/pon penat sangat terkejor-kejor dibuatnya... almaklum la posa nampak yg suka terus berkenan... bermula dr Iza, terus Mekyung Hana... hahahaha... pencuci mulut darurat x dan nk tebas daun pisang dpn umah!!!... x koso!!!... tepung pelita ala perantau n darurat sama yer isi lam bekas jerk!!!... kehkehkeh... perantau pasal daun pisang susah nk carik n darurat pasal last minit... huahuahua... penah wat sebelum ni tp guna daun pisang, itu masa rajin... oke resipi kat sini yer...

10 comments:

Azita said...

sana pelita, sini pelita, situ pelita!!! k.ita nak buat pelita lah jugak....pelita raya!!!!

NurulShigim said...

kak,sedapnya...leh ajar mcm mane msk nya? leh bg resepi?

hana said...

anaaaaa... sumbunyer mana?? ko telan er?!! wakakakaka...

Suha said...

bestnye ana tepung pelita.. nak buat tak reti.. semalm beli tepi jln..hampesss.. tawau hebee luweee... tu yg tak suka membeli..

Chik Mi said...

ana kat cni pun ade pelita ,huwaaaaa ana pos skit kat png

Anawahid said...

Azita -> buat kak ita pelita raya tuh, kalo wat lebih lg bagus!!..kihkihkih... bole oder!!!

NurulShigim -> nurul, kat kuih tuh akak mmg dh penah letak resipi n cara2... klik kat perkataas sini tuh akak ada link, slamat mencuba yer!!!;)

Hana -> ngko x nampak ka sumbuh nya!!.. ngko tgk tul2.. ada tu sumbu tul... nampak x????... kalo x nampak no komen!!!... muhahahaha

Suha -> suha, memula tu mmg x reti gak main belasah beli jer, rupa2nya senang baitu!!!.. hehehe

Anawahid said...

Chik Mi -> cikmi, kalo pos kat penang, nanti pelita padam... wakakaka...jalan terbaik wat sendirik dh abis daaaaaa...

zai@umiaiman said...

tuuuu diaaa pelita raya sudah mai... umah sy jer lum memelita ni...bila ler nk cuba.. asyikkk penyakit M jer sy ni...

azra said...

bestnye tepung pelita..sedap 3x..kene cari kapur cpt2 ni..

geraugebang said...

rajinnya ana, tapi nampak sedap walaupun dalam cawan.