Saturday, August 29, 2009

Pecel Iwak Lele

Haaaaaa... ni menu kegemaran tuan tanah n bini dia la skunk ni bila dh jadik bini wong jowo!!!... kehkehkeh... Masak Pecel Iwak Lele @ Pecel Ikan Keli... oke, jgn terkojot tgk tajuk tuh yer... iwak lele tuh maknanya ikan keli... wakakaka... kemain semangat lg laki aku arini pas sembahyang subuh siap2 terus gi pasar pagi Pt Sulong semata2 nk carik iwak lele nih... blk dr paso terus dia ckp, yang masak pecel yang arini... dh lama x mkn, wat lebih kasik bapak sekali.... amik ngko sampai 2 kilo dia beli... adala lam 14 ekor, masak jer 8 ekor!!!... Tapi membebel gak mulut dia pasal mahal wehhhh ikan keli lam bulan posa nih 8 henggit i kg..!!!... biasa la bln posa, kat Bt Pahat nih bersepah org jual ikan keli bako , pasal tu la naik mendadak regenyer.... Sedap masak pecel ni, x caya tnya orang2 jawa yg berhampiran ngan anda, yg x jawa pon suka apalg yg jowo!!!... Oke la yer... nk resipi meh tgk gobok lg satu kat sini yer... oke mata dh kuyu nih selamat beristirehat semuaaaaaaaa...

9 comments:

hana said...

huwaaaaaaaaaaa peberet aku nihhh!!! klu kat sini jual mahal cenggitu 10kali ganda aku sanggup beli!! huahuahuahuaaaa..... bak belen yg 6 ekor tuhhhh!!

anese said...

Itu dia...pecelnya udah keluar!!..Harus di coba tapi..tapi maaflah kalu derhaka resepi skit psl sy tak mkn ikan keli..ehehe..lain terbayang kak..haha!! bayang2 itu....jadila aku dan bayang2 tajuknya....haha..apa aku merepek ni?

blogresipi said...

Uiyyo iwak lele ni kite pon minat... 8 hengget sekilo? cekik lele betol!!! hehehe...

Aishah@Ariffin@Aqil said...

wooo...best nih lagi2 kalu dpt rasa air tangan org tu...hahahaha

Jiya said...

camna la yerk rasanya... kalo jiya masak ikan keli kat umah ni mau tak makan dorang. kang jiya sensorang mkn w/pon tak penah makan ikan keli. hiks! sama tak rasa ikan keli ngan ikan sembilang???

Chik Mi said...

Ana bojo akak pun wong jowo gak,akak baru ni ler belajaq makan iwak lele

geraugebang said...

ana, ana, o ana, bestnya. Letak daun cekur lak. mesti best. Kat indon bersepah-sepak masakan wak leleh ni kan. sedapnya.

QueenJah said...

lho...enak eh yo, tp aunty dak mangan iwak leleh, selalu tukar ngan jantung pisang jer...enak jugak

Anawahid said...

hana-> huwaaaaa... sian ko!!!... tunggu 2 thn la la kalo n mangan iwak lele!!.. heheh

anese -> nis!!!... ngko terbayang apa???... ko posa x???... menda yg ko melalut tuh!!... wakakaka

blogresipi -> haaa tau x per... bole putus leher dibuatnyaaa.

Aishah -> cah!!!.. ko kat malaysia kan lum balik jepun kan!!!... haaa.. buatla sendirik!..hehe

jiya -> sama jiya ku sayang rasa cam ikan sembilang gak!!!.. kalo x silap, sembilang ikan laut n keli darat!!!.. tah la tul ke x???

ChikMi -> ooo bojomu wong jowo yo kak??.. sama la kita!!!... batu pandai mkn gak nih.. sedap!!!

geraugebang -> sedapppppp... kak gerau... mmg sedappppppp!!!

QueenJah -> mmg enak queenjah enakkk!!!