Thursday, August 27, 2009

Ayam Ungkep II

Menu berbuka tuk posa yg ke 5, sori menu ke 4 posa xdak pasal main tunjuk... dan sori jugak pasal keluarkan n3 dipagi hari pasai Ya Allah Ya Tuhan ku, semalam punyalah penat bdn nih buka posa minum air jer, sembahyang, pastu mkn pas isyak... lepak bebenor sampai lapo pon dh x rasa, yg cuma ada rasa nk baring jer dulu n rehat!!!... kihkihkih... Menu mari kita meng'ungkep'kan ayam pulak yer... Ya Allah... sedap weiiiii mkn ngan nasik panas2!!!... betul x caya try, kalo kurang caya, tnya orang2 jawa yg berada di dalam ataupon di luar negeri!!! kompom sedap!!!.... x rugi n x kan jemu memasaknya... Resipi asal dr Fidadaud, meh cek resipi kat sini yer...

5 comments:

Datin El said...

ANA..secara jujurnya akak mengaku tak penah makan ayam ungkep ni lg taw.dengor selalu..sedap tak ana(Sambil telan airlioq)

hana said...

macam nk mengunkep gak la arini!!

Anawahid said...

Datin El- datin, terus terang kata di bln posa yg mulia nih mmg sedap sangat!!!... try la datin dijamin x kan nyesal!!!... kalo nk wat tuh bhn2 kisar biar lebih nanti berebut, terkorek2 lak kuahnya tu, takut x cukup nanti... sedap datin!!!!... try la dijamin 100%... resipi nih x pedas taw... sedap datin!!!!!

hana -> haaa ungkep la nduk... aku can nk ungkep gak arini, yg semalam tuh cam c puas jer makan.. muhahaha

geraugebang said...

pedas tak? kalau pedas mesti bibir terjongket. ki ki ki.

bakhiah said...

ni mskan jawa.. saya mmg org muar.. jadi ni mmg lauk pebret.. sampaikan hubby yg org kelantan pun suka mknan ni...