Sunday, July 12, 2009

Singgang Serani Kerisi

Ni lauk request hb pasal dia paling suka lauk singgang nih… tp aku x suka!!!... ntah la nape aku jaki sangat ngan lauk nih… sebab dia dah suka, aku kene suka2kan diri jugak tuk masak lauk nih… hehehe… sesekali2… jarang2… kadang2… oke la leh layan itupon kalo tekak teringin nk mkn lauk nih… huhuhu… Ingat la masa anak dara lam bln posa call mak dr tmpt keje tnya buka nanti dia nk masak apa, dia jawab nk msk sotong… abis tuh suka la apalg. Balik keje x jenguk dpur n masa nk buka tolong wat air pastu bila buka posa jer tgk lauk nih terus nangisssss… huwaaaaa… kihkihkih… lawakkan???...Ntah la nape aku cenggitu… bukan x bole mkn terus oke, cuma x berapa suka jer… teringat masa msk lauk nih rasanya cam dh dkt setahun x masak menu nih… muhahaha… dh lama x mkn, bila mkn laju jerrrr.. hehehe

5 comments:

blogresipi said...

Kak, ikan tu pun cam tak rela jer.. ternganga nganga plak dier..hehe... kite suke singgang singgang neh.kalau letak cili padi kasik pedas laagi sedap... :)

hana said...

arep mangannnnnn!! haah la ijan! ikan tuh mati terkujat kot! sbb ana siang ngan kijamnyer!! kekekekeke..

CikMin said...

wei ana...ni bagus tuk diet tau..ihiks....

Anawahid said...

blogresipi -> eh..eh ijan x baik tau ckp cenggitu... ikan tuh rela tau, dh selamat bersemadi lam kuali dlm imannnn... muhahaha sal tuh la ropanya cenggitu... seksikan!!!...wakakaka

hana-> tul tuh ina oiii... terkujat kejong masa dok berus sisik nya tuh... terkuat kot??? tu yg jlnnya x sempat bg salam tuh... wakakaka

cikmin -> tul tuh cikmin, tp tekak x bole ckp lauk peberet nih... huhuhu

geraugebang said...

Ini makanan kesukaan abah kak gerau. Singgang serani. Tapi selalunya ikannya ikan senangin sih.