Friday, February 13, 2009

Nasi Goreng Kampung

Nasi Goreng Kampung kangkung lebih satu!!!.... siappppppp…. Hehehe… nilah menu dinner kami tuk mlm ini… sebenarnya kat umah nih segala jenis belacan dh jd bahan larangan kat umah nih…dh kene band!! x kira la belacan melaka ker, penang ker, tawau ker ( sambil jeling sorang minah nih…kikiki ) x bole ader… tp kerana nk mkn nasik goreng kg kalo x de benda nih mana datang ghasanyer… sedapnyer kan.. kan.. kan.. terus x nak buat hehehe... dn hanya kerana nasik goreng kg nih lah satu2 nya yg bole ader belacan kat umah nih jugak… dn terus jadik ubat jugak tuk yg pantang pd segala belacan… sedapnya sesekali pekene belacan… sepanjang dh berumahtangga nih mmg rindu ngan belacan… hehehe… pandai x idea nk mkn belacan nyer pasal… hehehe… jemput makan… deeyyy apadaaa bini wahid nih, nasi goreng pon nk n3 gak ker??... hehe

7 comments:

Rafizah Nordin said...

k ana, sy bukan tak makan kangkung tp kureng la...tp lepas dapat satu email pasal kangkung & lintah...erk mmg tak makan dah!upss just nak berkongsi info ye...jgn mare...

anawahid said...

fiza norrdin -> hehehe penah dgr n dpt gak email tuhhh... tp apa leh buat nsi greng nih buh kkung baru sedappp... yg bole buat basa siang kkung tuh kene teliti laaa.. btg nya mmg kene band laa pas bca email tuh...psal lintah tuh kt btg kan..hehe... thanks yaaa...

Jiya said...

aiii.. sapa la minah tu yerr?? apsal tak lepuk jek minah tu.. hahahahaha


alaaa.. lintah tu makanan xtra ler kak. masak jerr.. akekekeke! lintah sekarang dah org buat tuk buang darah kotor.. eeee geliii!!

kalo nak makan gak kankung, beli yg kangkung organik kalo x sure kangkung kat pasar tu.

Rozie said...

kita sama...belacan kena band kt rumah...dh jd bahan terlarang

hana said...

aku mmg antu belacan! tapi laki aku ohhh katakan tidakk!! tapi slalu aku main taktik kotor! jahat aku! kakakakaa... buat sambal belacan tapi aku ckp kat laki aku, tuh sambal biasa xde belacan! wat nasik goreng or asparagus belacan pon aku kata xde letak gak! kekekekeke....mr.x mmg telah tertipu! kahkahkahkah! nmpk no tekak dier tk bleh nk merasa kebelacannyer iteww! kehkehkehkeh! x shedap la weii tanpa belacan! nak nak belacan sabah bah tuh! *sambil duk jeling2 kat jiya...stok dh nk abih la jiya! nak lagi bley??? ekekekeke.....

Noorma Ismail said...

Uh..sedap sungguh nasi goreng tuh, kita pun suka kangkung lebih...Kalo nk selamat, tanam jer sendiri kangkung, gerenti takde lintah..(he,he,he..mcm kat umah aku ni...)
hana, taktikmu sama jer dengan aku, tp laki aku tak boleh makan cuka...tp taram jer..lidah dia takleh beza antara cuka & asam...

anawahid said...

jiya -> tah la jiya... kalo dpn mata mmg dh kene jotosss... tang kangkung tuh... mmg amik masa sket nk siang n bersihkan jiya oiii.. hehehe... akak kalo jenis sayur yg beruas nih mmg cerewet menyiang nyer... x bole hentam kromo..wakahkah

Rozie -> wahahaha.. sama erkkk... kalo msk lain kalo buh belacan kak dia tau x leh kencing dia nih.. taw ajerrr...

Hana -> tu la pasal hana oiii... aku suka tp dia x suka... apa bole buat taik kamben jiya bulat2...kikiki

Noorma -> haaaaa cuka la pulokkk kene band kat ghumahhh... noorma kat belukar dpn umah ni pon ader kangkung meliarrrr... hehehe... x kuaso den nk pi petikkk...