Saturday, January 10, 2009

Kuih Bakar Pandan

Kuih bakar pandan ni buat ptg semalam selepas pulang dari keje... tergudaaa tgk kuih bakar pandan ni kat Taman Megah.. umah sapa la ye ... selama ni tau mkn jer n tau tgk jer mak wat... x de hati nk blajo pasal ingatkan susah nk wat... hahaha. Selain panggil kuih bakar biasa panggil kuih ni bingka tepung @ bingka pandan... lain org lain sebut nyer padahal sama jer... Resipi dari Cikgu Zana tiru lak tu resipi cikgu bulat2... kalo dpn mata mesti dh kene gotan n kene salin resipi ni 100x wakakakaka... Kak na, 10q very much 4 the receipe... mmg best kak, ikhlas nih taww.. hb siap tnya ko beli ker buat... apa dia x nmpk bwh kuih ni ter geseng n ireng sikit. X kan lak beli kan.. kan... Dia kata sedap... manis, lemak semua cukup... potong2 masuk tupperware nk bwk bekal gi OT mlm nanti nk bg kwn2 rasa.... muhahahhaha... kembang sat.. last2 aku dpt mkn 2 ketui jer... thanks kak, i lap u!!...

** psssttt kak na, ingat akak sowang jer ke ader nostalgia wat kuih nih, saya pon ader gak nostalgia wat ptg td... kalo citer kat sini mau pecah perut semua org gelak.. wakakakaka... ni masa taip n3 pon gelak2 nih... sib baik jadikkk... ssyyhhh biarlah rahsia!!.. Pehtu nk n3 mlm td punyalah bengong tenet nih terkedek-kedek siput pun laju... kira nostalgia gak la..**


Bahan2nya:-
1 cawan tepung gandum
1 cawan gula
1 cawan air pandan
1 cawan santan
1 cawan susu cair (sejat)
3 biji telur
Sedikit pewarna hijau
Sebagai hiasan- sedikit bijan jika suka
Cara-caranya:-
1. Masukkan semua bahan ke dalam blender kecuali bijan
2. Blender hingga sebati
3. Sapukan loyang dengan sedikit minyak dan tuangkan bahan tadi kedalamnya.
4. Taburkan bijan (jika suka)
5. Bakar 40 minit pada suhu 180c/ hingga masak.

3 comments:

enjoy-rs said...

My dear friends, sincerely thanks for visiting our Nike air shox website! The following listed is the detail description of Shox TW. If you are interested in buying cheap Nike air shox, warmly welcome you to contact us online around the clock, and we will supply you the top quality Nike air shox with cheap price & excellent service.
We are anticipating building up a very strong bridge on which we can go ahead and ahead together!
our Nike air shox:
Shox Ride & Plus
Shox Allegria Glow
Shox FSM
Shox Dendara
Shox 45
Shox Legend Trainer
Shox VC
Nike Shox Explodine
Shox Basketball
Shox 2:40
Shox Warrior
Shox Glamour II
Shox Rhythmic
Shox D
Shox Propulsion
Shox XT
Shox Vivacity
Shox TW
Shox Saya+
Shox Arraw+
Shox Pursuit+
Shox Turbo V+ 5
Shox NZ
Shox Turbo+ IV 4
Shox Spotlight
Shox Saikano+
Shox Fleet
Shox Turn & Go
Shox Junga II 2
Shox Q'Vida
Shox Junga
Shox TL 4
Shox Monster
Shox TL 3
Shox Turb OH+ SL
Shox TL 2
Shox CL
Shox Energia
Shox Cognescenti
Shox 2:45
Shox BB4
Shox Electric
Shox TR
Shox Turbo OZ
Shox R4
Shox Disobey
Shox Go
Shox Respond
Shox Ride 2 II
Shox Bella IL
Shox Rollin

dZana said...

ingt tokeh kasut nak komen kuih bakar kau tu..

woooo.. full mark walaupun tiru ek.. yg penting smgat nak mebuatnyer tu.. biarlah org lain mkn lebih..kau mkn sikit., kurang sikit kembang bdn tuh..pas ni kau msti dah tak lalu nak mkn yg beli punyer.. maklumlah dah terer mbuatnyer... cik abe tu kasi lebey sikit.. bio siang mlm teringat kat kau jerk...kangngen gitu..

Jiya said...

mengancam toi kuih bakar akak. Rasa nak tapau gak.. akekeke! nak skodeng daun pandan lu kat depan.