Thursday, January 22, 2009

Muffin Prunes

Arini x masak dinner pasal malassss... hb pulak balik dari surau ada bwk nasi tomato, ada tahlil katanya... balik jer dia terus tnya bini dia yg sedang bersenang lenang goyang kaki... sarapan esok nk buat apa???... huhuhu... baru nk bermalas2an... jadikkk... ni jer lah tuk bekpes dia esokkk... muffin prunes... waiting list dh nk berkulat pasal dh kenyang mkn kak zana punya... dia dh wat dulu... resipi dari kak Rinnchan... thanks kak... den kopipes yoooo...


Bahan-bahan:
2 1/2 cawan tepung naik sendiri
1 tsp baking powder
1/3 cawan gula castor
Secubit garam
2 biji telur, dipukul seketika
1 cawan susu segar
60g butter, dicairkan
130g pitted prunes, dihiris kasar



Cara-cara :
1. Panaskan oven pada suhu 200 darj cel. Sediakan paperliners dalam muffin tray.
2. Ayak tepung naik sendiri, bakingpowder dan secubit garam ke dalam sebuah mangkuk.
3. Campurkan gula dan prune ke adunan tepung tadi. Gunakan whisker utk menggaulnya sebentar sahaja.
4. Di dalam bekas yang lain, campurkan telur, susu dan butter cair. Kacau seketika.
5. Tuang bahan basah ke bahan kering dan gaul sekadar kedua-dua bahan bercampur.
6. Sudukan adunan ke dalam paperliners dan bakar selama 20min - 30min.

2 comments:

Jiya said...

Hahahahha... muffin ni pon ngandung jugak ker??? akekekeke! adehh... geli urat pungkoq gelak! jiya dah berzaman tak makan prune. disebabkan sebijik buah prune, cirit birit 4 hari. sadis tak sadis. kikiki! tu kisah 8 tahun yg lalu. jadik dah 8 thn tak makan buah prune dan tak hingin nak makan!prune dah kena banned oleh queen jiya! akekeke!

anawahid said...

wakakakaka.. jiya hang jgn sampai kene buasir dah la yerrrr...